În urmă cu un an: Ministrul agriculturii Achim Irimescu spunea, într-un interviu pentru Ziarul Financiar, că prezenţa sa aici deranjează pentru că este o persoană care nu ia „ciubuc”: „Eu sunt omul care nu ia ciubuc, şi nu dă ciubuc! Şi asta deranjeaza!”
În același timp, Achim Irimescu face o declarație incendiară, spunând că are surse (probabil din serviciile secrete) care l-au informat că în ultimii 5 ani, începând cu epoca lui Băsescu, 35 de miliarde de euro au fost scoși din țară pentru a fi duși în Elveția!!!
Iată transcrierea dialogului reporter ZF – ministrul Achim Irimescu şi varianta audio a acestuia:
Achim Irimescu: "Eu nu iau ciubuc, de aceea deranjez"
„35 de miliarde de euro au fost scoși din țară cu camioanele pentru a fi duși în Elveția”?
Vezi și
Romania traiește , încă , din inertia bogățiilor create in Epoca Comunistă
Europa privită din viitor
Hrana vie
Planurile in derulare sunt o munca in progres, veche de sute de ani
Duda a pus mâna pe Casa Regală
Nu poti multiplica bogatia divizand-o !
Evolutia Laptop - Cântărea 5,44 kg
O Nouă Republică
În vremea monarhiei, taranii romani reprezentau 90% din populatie si nu aveau drept de vot.
Miracolul din Noua Zeelandă - LYPRINOL
Locul unde Cerul se uneste cu Pamantul
Fii propriul tău nutriționist
Maya ramane o civilizatie misterioasa
Slăbești daca esti motivat
Serbet de ciocolata
Medicament retras - folosit în diabet
Brexit-ul - Spaima Europei
Virusul Misterios
Sistemele solare - apă caldă
Aparitia starii de insolventa
TRUMP ESTE PRESEDINTE
Despre islamizarea Europei. O publicăm integral. Și fără comentarii.
Tavalugul Marelui Razboi - Globaliyarea - Asasinii Economici
Achim Irimescu: Corupţia este peste tot, dar mă rog, scurt şi încheiem, diferenţa între corupţia de la noi şi corupţia din Vest, asta îmi explicau mie cei din Vest: acolo este… e umană, adică cei mai mulţi bani se fac cu statul, toate hoţiile mari se fac cu statul, cu bani de la buget, peste tot. Când stăinii fac o afacere cu statul şi câştigă, să zicem, un milion de euro, banii ăia nu-i duc într-o ţară străină, să-mi iau casa sau să-i pun în cont, ci îi păstrez în Belgia (destinaţie generică întrucât ministrul a locuit multă vreme în Belgia – n.red.) şi fac o afacere, o firmă, o fabricuţă, şi dau şi la amărâtul ăla să mănânce o pâine. Voi scoateţi banii din ţară, şi – îmi spunea el – s-au scos în ultimii 5 ani de guvernare, de pe vremea lui Băsescu – că aşa era atunci, nu că ar fi alţii mai procopsiţi ca alţii. Nu! Toţi sunt români, toate partidele, să fim clari. S-au scos 35 de miliarde (de euro) din România, îmi supuneau băieţii, confidenţial; din România, cu camionul, s-au dus în Elveţia. Sunteţi atât de tâmpiţi, banii ăia produceau pentru voi, în loc să producă pentru Elveţia. Ştiţi că acum, în Elveţia, dacă pui bani trebuie să dai tu comision, nu îţi dau ei?
Interviul complet aici: Ziarul Financiar
Tractorul Brașov – uzina care DERANJA la nivel MONDIAL-fabrica care aducea 25% din veniturile Romaniei-CAT ar fi valorat astazi la BURSA!
In 1990 modelul de tractor ar fi fost foarte modern, aparatura care a fost adusa pentru modernizare a fost dusa direct la fier vechi, in tipla, asa noua cum era. De aici a pornit declinul, fabrica deranja la nivel mondial, iar la nivel european era dusmanul fabricii Lamborghini, Italia si Germania.
O uzină mamut în jurul căreia s-a construit un oraș. În epoca de glorie era al doilea producător de tractoare din lume. Până în 1989 a adus venituri de 500 de milioane de euro, bani cu care s-au plătit datoriile țării. Uzina avea 26.000 de angajați. După 1989, guvernele au avut interesul ca Tractorul să nu dispară pe durata propriului mandat. Rețeta a fost aceeași – s-au șters datorii, s-au acordat credite și s-au elaborat programe, fabrica fiind ținută în viață în mod artificial. Pentru voturi, pentru o guvernare liniștită.
Ponta spre mai mare rusine a sa, taia deunazi panglica la fabrica Mercedes in Sebes, in timp ce industriile noastre de masini si utilaje au fost pur si simplu distruse si facute praf si pulbere. Brasoveni care au lucrat in aceasta fabrica pana la inchidere sunt martori cum li se impunea sa nu vanda piese pentru export caci altfel riscau sa fie concediati fara nicio discutie si toti stiu ca s-a vrut neaparat demolarea acestei industrii care prezenta un pericol urias, o concurenta la nivel mondial, doar in scopul de a fi falimentata intentionat. Egiptenii cand aud de Brasov intreaba de tractoare, nemtii la fel, comenzile rulau pana la daramarea ei, insa solcitarile ramaneau neonorate.
În 1925, la Brașov se deschide uzina de avioane IAR. Visul oamenilor de la poalele Tâmpei de a produce mașini zburătoare are însă o viață scurtă, pentru că, după terminarea celui de-al doilea război mondial, o mare parte din utilaje, dar și proiectele bombardierelor și aparatelor de vânatoare sunt luate de ruși. Sunt o parte din prada lor de război. Tot ei îi croiesc un alt viitor uzinei. Decid ca Brașovul trebuie să devină un mare producător de tractoare.
După un an, primul tractor, IAR 22, produs sub licență nemțească, iese pe poarta fabricii, unde muncesc 15.000 din cei 82.000 de locuitori ai Braşovului, adică jumătate din populația aptă de muncă.
Proaspăt proprietar a milioane de hectare de teren în urma naționalizării, Partidul Comunist face prima comandă la Brașov – 5.000 de tractoare, 5.000 de pluguri și 2.000 de semănători. 1946 este și anul în care primul tractor IAR 22 pleacă la export. După numai cinci ani, mașinile agricole de la Brașov ajung în China, India şi Egipt, dar și înZambia, Rusia, Congo ori Brazilia. Banii câștigați de uzina brașoveană sunt folosiți pentru plata datoriilor externe.
Un tractor la fiecare 9 minute
În 1970, uzina se extinde: casele de pe 10 hectare de teren sunt dărâmate iar, în locul lor, conducerea de partid înalță hale pentru turnarea de aliaje și montează linii pentru macarale imense. Se fac noi angajări. Conducătorii uzinei conving statul că trebuie să investească în cel mai exportat produs românesc pentru a cuceri și piețele europene.Tractorul Brașov cumpără o licență de la Fiat. Se naşte astfel Universal 650, produsul premium al fabricii. „Țării cât mai multe tractoare” nu mai este doar un slogan.
Atât de mare este cererea, încât la fiecare 9 minute pe poarta uzinei de la poalele Tâmpei iese un tractor. Din cei 190.000 de locuitori ai oraşului, 26.000 muncesc acolo. Pentru ei, comuniștii construiesc cartiere de blocuri, policlinică, spital, stație de salvare, cantină și sală de spectacole.
1987 este anul în care muncitorii din Brașov își demonstrează forța socială. Izbucnită la fabrica de autocamioane, revolta care anunța moartea iminentă a comunismului adună în jurul ei lucrătorii de la principalele fabrici din oraș. Oamenii iau în stăpânire străzile și mărșăluiesc către sediul comitetului județean de partid. Scandează lozinci anti-comuniste fără să se gândescă o clipă la consecințe. Au o singură dorință – să scape deCeaușescu. Alături de protestatari sunt și muncitorii de la Tractorul. Manifestația îi trimite pe brașoveni în istorie, dar le creează și renumele de răzvrătiți. Curajul lor nu este uitat de cei care ajung la putere în România capitalistă.
Necunoașterea rigorilor economiei de piață
În 1990, uzina produce 50.000 de tractoare, anual. Mai mult de jumătate dintre ele sunt destinate exportului. Nimeni nu își imaginează declinul ce are să urmeze. Lovitura vine din Iran, unde ajunge anual 40 la sută din producție. Afacerea considerată extrem de avantajoasă fusese perfectată de Nicolae Ceaușescu și de şahul Mohammad Reza Pahlavi. În schimbul a 20.000 de tractoare, România primea petrol și bumbac. Democratizarea nu este însă pe placul statului persan și înțelegerea pică. În ciuda eforturilor, conducerea uzinei, care nu cunoaște rigorile economiei de piață, nu reușește să găsească alți clienți.
„Așa numitele combinate de utilaj greu erau o invenție din anii 80, și pentru care în mod evident nu exista piață pentru produsele lor”, afirmă Petre Roman, fost prim-ministru.
Fără a mai avea suportul statului pentru negocierea contractelor pentru fabrica, în doar șase ani producția scade de la 50.000 la 6.000 de tractoare. Deși lucrurile nu merg într-o direcție bună, guvernanții îi liniștesc pe angajați. Finanțează găurile fabricii și le promit găsirea unui investitor.
„Prima tentativă de privatizare a fost în 1996 cu New Holland”, își amintește Gheorghe Apostu, fost lider de sinidcat.
„Tentativele de privatizare nu au reușit datorită faptului că erau prea mari datoriile, nimeni nu dorea să cumpere o afacere care, dacă băgai foarte mulți bani în retehnologizare, putea produce un profit care era înghițit pe următorii câțiva ani buni buni, chiar zeci de ani, de datoriile pe care le avea societatea”, spune Teodor Atanasiu, fost președinte al AVAS.
Victor Ciorbea acordă primul credit în 1997
În 1997, în plin scandal la vârful guvernului, când tot mai multe voci cer alegeri anticipate, Guvernul, sub semnatura lui Victor Ciorbea, acordă fabricii un credit de 3,8 milioane de dolari, cu o dobândă de un procent. Condiția este ca banii să fie folosiți pentru retehnologizarea liniilor de productie și cumpărarea de materii prime. Planul arăta că, în total, uzina va fabrica 6.000 de tractoare destinate piețelor din Egipt, Turcia și SUA.
De pe liniile de producție ies însă numai 1.000 de tractoare. în 1998, uzina rămâne fără curent și gaze. E momentul în care angajații și familiile lor nu se mai mulțumesc cu promisiuni și cer fapte. Ies în stradă în speranța că vor declanșa o reacție salvatoare.
Alte credite și proteste în ani electorali
Aparent, protestele își ating scopul. Tractorul primeste încă un credit. De data aceasta de la Guvernul Radu Vasile, care îi dă 3,5 milioane de dolari fără dobândă pentru plata restanțelor la gaz și curent.
Pacea socială durează doar un an. În lipsa contractelor, în 1999, 80 la sută din cei 10.500 de angajați care reușiseră să supraviețuiască celor 10 ani de tranziție sunt trimiși în șomaj tehnic. Oamenii ies în stradă, iar guvernul CDR – condus de Radu Vasile – acordă un alt credit, de 3,2 milioane de dolari. De data aceasta dobânda este de 30 la sută, iar banii trebuie folosiți pentru relansarea producției și plata datoriilor.
Guvernanții promit și un plan pentru salvarea Tractorul, iar angajații se liniștesc. Uzina este împărțită în șase companii – Frimut UTB, Rentcom UTB, Prorem UTB, AWE-HD, MUM-UTB, Scudiver UTB, iar secțiile care nu sunt implicate direct în producția de tractoare sunt scoase la privatizare.
„Privatizarea asta la Tractorul a avut un singur scop: să mai ia din datoriile de la fabrica mamă și să le împingă la aceste făbricuțe, în speranța că fabrica mamă se va putea salva. S-a demonstrat că a fost o gândire foarte proastă. Când s-a cumpărat, s-a cumpărat cu datorii imense. Nu a fost doar MUM-ul meu, a fost și Scudiverul, și Reucomul. Toate au avut același lucru: datorii istorice”, spune Emil Niță, director companie desprinsă din Tractorul Brașov.
Majoritatea firmelor rupte din Tractorul Brașov intră în insolvență, iar statul nu își recuperează datoriile.
Frimut UTB – Rafturi metalice și Grilaje – 700.000 de dolari
Prorem UTB – piese de schimb – 6,4 milioane de dolari
AWE-HD – producția de autovehicule – 2 milioane de dolari
Scudiver UTB – freze de disc – 7,5 milioane de dolari
Datoria crește cu 12.000 de dolari pe zi
Cum relansarea mult dorită e un eșec, în 2000 – an electoral – oamenii ies din nou în stradă. Protestele încetează abia când prim-ministrul Mircea Ciumara șterge 1,7 milioane de dolari din datoriile Tractorul Brașov. Dar muncitorii brașoveni nu se mulțumesc cu atât și ies din nou în stradă. Începutul anilor 2000 conturează ideea că toate ajutoarele de stat date de guverne au fost doar simple paliative. Datoriile Tractorul ajung să crească în fiecare zi cu câte 12.000 de dolari, doar din dobânzi și penalități.
„Tractorul Brașov face parte din marile entități economice ale României, care prin dimensiunile lui, 134 de hectare, 26 de hale, făcea imposibilă gestionarea și realizarea unui profit operațional”, declară Mircea Ursache, fost președinte AVAS.
Pentru a calma furia socială, Guvernul Năstase împrumută fabrica cu 400.000 de dolari bani pentru salarii. Datoriile totale ajung la peste 52 milioane de dolari.
Presiunile din rândul angajaților continuă în anul prelectoral 2003, iar guvernul condus de Adrian Năstase decide că tractoarele produse la Brașov vor beneficia de noi subvenții de 17 milioane de dolari. Guvernul se afișează chiar și cu un investitor: concernul Landini – parte a grupului Fiat.
„Condițiile de acord social au fost îndeplinite, condițiile contractuale au fost îndeplinite, s-a semnat și contractul. Statul român trebuia să îndeplinească niște condiții trecute în contractul de privatizare, anume subvenționarea utilajelor agricole pe o perioadă de cinci ani”, spune fostul lider de sindicat Gheorghe Apostu.
În schimbul datoriilor, statul se angajează să îi subvenționeze pe producătorii agricoli care vor cumpăra tractoare de la Brașov.
Alegerile, aer pentru angajați
„Noi învățam italiană, ne-am oprit cam repede din asta pentru că urma să se finalizeze privatizarea cu Landini, până la sfârșitul anului, pe 31 decembrie. De Crăciun au plecat în Italia, am băut împreună un pahar de șampanie, s-au dus și nu s-a prezentat nimeni din România să semneze privatizarea cu Landini. Era vorba de Guvernul Năstase”, își amintește Ion Bucur Constantinescu, fost director al fabricii.
Greșeala statului e răscumpărată în ochii angajaților înainte de alegerile parlamentare cuun alt împrumut de aproape un million de dolari. Dobânda cerută e de 18,75 la sută. Dar banii sunt folosiți tot pentru salarii. între timp, Guvernul găsește un alt investitor strategic.
„După Fiat s-au purtat discuții foarte avansate cu Daewoo. A existat un moment când blocurile motor, axele cu camere și chiuloasele Daewoo se turnau la Brașov, în Uzina Tractorul. A apărut căderea părții Daewoo Automobile. Au plecat, nu au mai discutat privatizarea cu noi”, mai spune Ion Bucur Constantinescu.
Împrumuturile de la guvern, miză preelectorală
În 2005, angajații ies din nou în stradă și cer bani. Primesc un nou plan de redresare.
„Ideea era să se restâangă activitatea în jur la 30 de hectare, restul să se vândă și din banii aceia să înceapă o activitate nouă, fără datorii, lucru care era fezabil. Nu l-a dorit atunci Guvernul. În 2005 am avut primele discuții în contradictoriu cu Tăriceanu”, spuneNicolae Vlad Popa, senator.
Călin Popescu Tăriceanu vrea să subvenționeze Tractorul Brașov cu 8,7 milioane de dolari, dar ministrul Economiei, Ionuț Popescu, se opune și este schimbat din funcție. Astăzi, fostul ministru, spune că împrumutul avea doar miză preelectorală.
„Tot nu îi mai puteai salva, erau prea în groapă, asta vă spune Ionuț Popescu. Avea dreptate, lucrurile erau deja de vreo zece ani în situație foarte proastă. Când începi să acumulezi datorii și pe urmă începe să vină bulgărele – care se adună cu majorități și penalități – ajungi într-o situație din care iar nu mai poți să ieși”, mai spune Teodor Atanasiu, fost președinte al AVAS.
„Domnul Popescu nu are nicio expertiză în domeniul privatizării, nu cred că poate emite judecăți de valoare”, spune Mircea Ursache, fost președinte AVAS.
Fostul ministru Ionuț Popescu a ieșit din viața publică și nu mai vrea să dea declarații despre disputa cu fostul premier. Nici Călin Popescu Tăriceanu nu mai vrea să-și amintească de Tractorul Brașov.
Discuție reporter Digi24-Călin Popescu Tăriceanu:
„-Un minut vă reţin, despre Tractorul Braşov.
-Nu vorbesc în timp ce merg.
-Despre privatizare vrem să vă întrebăm?
-Ar fi fost bine să fie o privatizare.”
Fără împrumut, pentru binele electoratului din Brașov, statul găsește un alt investitor.
„Alt contract cu care s-a ajuns până aproape de finalizare a fost Mahindra. Am avut negocieri pe vreo patru luni, aici la sediul societății, după care am făcut parte din delegația guvernamentală care a mers în India, să vedem situația de acolo. S-a ajuns la încheierea acordului social. Cred că acolo nu s-a vrut, pentru că ei, nefăcând parte din Europa, vroiau să aibă cap de pod pentru intrarea în UE”, mai spune fostul lider de sindicat Apostu.
Tractorul Brașov, concurența la importuri
Sindicatele dau vina pe firmele din străinătate, despre care spun că nu voiau nici concurență indiană, dar nici românească.
„Cei care importau în România, vedeau în Tractorul, ca în orice firmă cu capital de stat, inamicul principal”, susține Dumitru Costea, președinte Blocul Național Sindical.
După eșuarea privatizării, datoriile acumulate la Tractorul Brașov sunt de 243 de milioane de euro. Cu promisiunea că nu va rămâne fără utilităţi, în ciuda datoriilor imense, în 2007, fabrica lansează o nouă gamă de tractoare. Nu sunt produse decât prototipurile, pentru că fabrica rămâne, din nou, fără current electric, iar angajații ies încă o dată stradă. Speră să aibă câștig de cauză. AVAS decide însă că fabrica nu mai are viitor.
„O vină mare o are Răzvan Orășanu. A dispus sistarea curentului și gazului pentru o datorie de 14 miliarde de lei vechi, era o datorie curentă. Ăsta a fost un motiv. A amenințat salariații din Tractorul că dacă nu vor pleca cu plăți compensatorii, vor pleca fără. Și atunci, i-au speriat pe oameni, oamenii au venit către sindicate și au spus că mai bine să lichideze, pentru că vor să plece cu plăți compensatorii”, spune Gheorghe Apostu.
„Au obținut programe guvernamentale, scutiri de TVA, chiar eu am reușit în 2006 să obțin o scutire de TVA. Am făcut maximul posibil să nu ajungă în faliment, dar totuși când produci și ai o pagubă de 1.000 de euro la fiecare tractor produs nu ai cum să fi profitabil și să reziști”, spune Răzvan Orășanu, fost președinte al AVAS.
În vara lui 2007, în schimbul a 82 de milioane de euro, cele 125 de hectare cu hale pline de tractoare și piese de schimb sunt scoase la vânzare.
„120 de hectare înseamnă 1.200.000 de mp pătrați, iar la vremea respectivă nu era criză, era un boom imobiliar, în Brașov un metru pătrat se vindea cu cel puțin 100 de euro”, subliniază senatorul Nicolae Vlad Popa.
Noul proprietar e SC Flavus Invest SRL București. Compania e deținută de fondul britanic de investiții Centerra Capital Partners, iar pe locul uzinei se anunță ridicarea unui mall, a unui centru commercial și a mai multor blocuri.
„A fost lichidată nejustificat, asta e părerea mea, la fel ca alte multe înterprinderi din economia românească. Au fost mulți neprofeșioniști”, spune Constantin Niță, ministru al Economiei.
La șapte ani distanță de la ultimul tractor produs la Brașov, cei care și-au legat destinele de fabrica de la poalele Tâmpei se uită în urmă și își regretă propriile decizii.
„E o nerealizare a mandatului meu, una majoră, faptul că nu am reușit ca țară să păstrăm această fabrică de tractoare”, declară Răzvan Orășanu.
„Au câștigat în primul rând firmele concurente de afară, au omorât concurența, au câștigat piața”, spune liderul de sindicat.
Lipsește documentația
Dar nu a dispărut numai uzina. În 2014, planurile tractoarelor pentru care România luiNicolae Ceaușescu a plătit sume importante sunt de negăsit.
„Dacă cineva și-ar dori să reia producția, cred că nu ar mai exista documentația. Nimeni nu știe unde s-ar afla documentația în acest moment. Această documentație a fost un bun național. Nu cred că e pierdută, cred că ea se află pe undeva, dar este foarte greu de recuperat”, susține Emil Niță, directorul unei companii desprinsă din Tractorul Brașov.
Universal 650, produs de un investitor străin
Muncitorii care au făcut istorie la Tractorul și care au prevestit căderea celui mai contestat regim contemporan, după ce șefii le sudaseră porțile și îi sechestraseră în uzină, au pierdut calea succesului în democrație.
Priviți ca adevărate pericole, capabili să dărâme guverne, oamenii care au fabricat un milion și jumătate de tractoare au sfârșit prin a fi învinși. În locul unor soluții economice clare care să facă din uzină un competitor real în economia de piață, toate guvernele României post-decembriste au preferat să își ascundă neputința în spatele împrumuturilor folosite pentru plata salariilor.
Voturile cumpărate înainte de alegeri s-au dovedit otrava care a ucis uzina. Cât de neperformantă este afacerea Tractorul o demonstrează un investitor străin care a deschis la 100 de kilometri distanță de Brașov o fabrică unde produce tocmai tractorul care a făcut istorie la poalele Tâmpei – Universal 650.
”EI” considera ca Romania cu tot ce are li se cuvine de drept si este chiar a lor si atunci , pe cale de consecinta a unei decizii logic politice trebuie si legiferat acest lucru .
Iar cine se opune este clar dusmanul poporului .
Adesea,decizia este echivalentă, dacă nu chiar confundată, cu procesul de ansamblu al conducerii.
Tendinţa nu este întîmplătoare, ea derivînd din calitatea deciziei de a fi momentul esenţial, punctul-cheie al conducerii. Definiţia cea mai simplă pe care o putem da este:decizia reprezintă soluţia adoptată de un sistem (persoană, grup, organizaţie) pentru rezolvarea unei probleme. Aşadar, este important să se cunoască: factorii care influenţează hotărîrile pe care le ia un manager şi modul în care poate lua aceste hotărîri.
Deciziile reprezintă momente curente ale vieţii.
De zeci de ori pe zi uneori, luăm decizii mai mult sau mai puţin importante, mai mult sau mai puţin evidente, în privinţa vieţii personale, a familiei, a programului din ziua respectivă, a cumpărăturilor pe care le facem, sau a viitorului. În viaţa cotidiană procesul a devenit atît de automatizat din cauza lipsei de timp încît nici nu mai sesizăm că are loc un astfel de proces – sau, dacă-l sesizăm, uităm instantaneu mecanismul după care s-a desfăşurat. În mare măsură reuşita în viaţă depinde de formarea capacităţii de a lua hotărîri corecte şi în timp util. La fel, şi reuşita unei afaceri depinde de capacitatea managerului de a lua decizii corecte şi la timp.
Capacitatea de a lua decizii trebuie educată în mod conştient, dezvoltată după un model potrivit.
Una din căile care pot fi urmate este cea prezentată aici: faza pre-decizională (diagnoza şi prognoza) pregătesc terenul pentru ca toţi factorii care intervin în momentul hotărîrii (şi principiile, s-ar putea adăuga), să fie cunoscuţi şi formulaţi clar. De cele mai multe ori, decizia reprezintă o provocare. De cele mai multe ori, chiar managerii prudenţi, care au căutat să aibă o viziune strategică sau să-şi facă o planificare mai strictă a obiectivelor şi conduitei, au surprize în momentul confruntării cu situaţiile reale. Cu alte cuvinte „socoteala de acasă” nu se potriveşte cu starea de fapt, ceea ce poate răsturna întreaga planificare şi perspectivă asupra obiectivelor .
Toate actele emise de administraţie au fost scoase din sfera penală cu un scop: ca primarii, şefii de CJ şi miniştrii să poate prădui în voie bugetele publice. Aceştia au mai primit însă un cadou, tot prin ordonanţa de urgenţă: au dreptul să cheltuiască/să fure cât pot, inclusiv banii pe care nu-i au. Pe data de 25 ianuarie 2015, Guvernul Grindeanu a emis o ordonanţă de urgenţă care suspendă timp de un an anumite articole din legea finanţelor publice. Ce înseamnă asta pentru toţi gestionarii de bugete din România?
Articolele suspendate prin OUG numărul 9 adoptată în dată de 25 ianuarie 2007 prevăd în esenţă faptul că “angajarea cheltuielilor din aceste bugete se face numai în limita creditelor bugetare aprobate” şi că “angajarea şi utilizarea creditelor bugetare în alte scopuri decât cele aprobate atrag răspunderea celor vinovaţi, în condiţiile legii”. Un alt articol suspendat timp de un an prevede că “în vederea realizării acţiunilor multianuale, ordonatorii de credite încheie angajamente legale, în limita creditelor de angajament aprobate prin buget pentru anul bugetar respectiv”.
De exemplu, dacă o primărie sau un minister avea bani suficienți în buget , nu putea angaja cheltuieli mai mari deoarece operau restricţiile de mai sus. Suspendând timp de un an orice restricţie, primăria sau ministerul respectiv va putea contracta cheltuieli de 100 de lei chiar dacă în buget dispune doar de 10 lei. Chiar şi contractele multianuale trebuiau aprobate prin aşa numitele credite angajament aprobate prin buget. Acum, după ordonanţa care suspendă regulă, the sky is the limit! Administraţiile locale şi centrale pot încheia contracte anuale sau multianuale pe sume oricât de mari, fără aprobarea nimănui, cât cred că pot duce. Clientela de parid jubilează, să curgă comisioanele!
Atenţie! Poate aţi uitat. Nimeni nu-i va putea ancheta deoarece Guvernul Grindeanu tocmai a dezincriminat atât abuzul în serviciu, cât şi favorizarea infractorului prin emiterea de acte normative (ordine de ministru, hotărâri de consiliu local sau judeţean, ordine de primar etc)
Prin ordonanţa guvernului Grindeanu cu numărul 9 tocmai s-a bătut în cuie amanetarea României în contul infractorilor .
După ce Dragnea şi PSD au legalizat prin OUG abuzul în serviciu şi au legalizat furtul prin acte normative, pasul următor a fost să le ofere posibilitatea primarilor, şefilor de CJ şi miniştrilor să cheltuie bani în avans. Toate aceste reglementări trebuie citite la pachet, sunt strâns legate între ele.
Un primar sau ministru pus pe jumulit bani publici , vor fi urmăriti de dorinţele lor în viaţă , să nu răspundă penal pentru abuz în serviciu , adică să poată fura cu legea în mână fără să poate fi anchetat şi, mai ales, să poată fura cât vrea, fără limite, nu doar cât găseşte azi în visterie ci să fure banii din viitor, să amaneteze bugetul în avans.
Cu cât valoarea contractului încheiat în intervalul de un an cât operează suspendarea restricţiilor la cheltuieli este mai mare, cu atât comisionul încasat creşte.
”Nimeni nu-i va putea ancheta deoarece Guvernul Grindeanu tocmai a dezincriminat atat abuzul in serviciu, cat si favorizarea infractorului prin emiterea de acte normative (ordine de ministru, hotarari de consiliu local sau judetean, ordine de primar etc)
Prin ordonanta guvernului Grindeanu cu numarul 9 tocmai s-a batut in cuie amanetarea Romaniei in contul borfasilor.”
Dovada ca este asa, la trei zile dupa adoptarea ordonantei, un primar de sector face o licitatie de achizitii mobilier stradal in valoare de 175 de milioane de euro (ati citit bine) pe un contract multianual incheiat pe urmatorii 4 ani. Absolut toate conditiile din caietul de sarcini (catel cu os in gura in lungime de 5 metri, dinozaur cu tobogan pe coada cu iesire prin gura in lungime de 12 metri, dinozaur cu hamburger etc) se regasesc la mare detaliu in oferta unei firme.
Acest primar stia ca sansele de a fi achetat pentru abuz in serviciu sau actele normative emise de primarie sa mai faca obiectul vreunei investigatii penale scad dramatic odata cu modificarile la codul penal.
HotNews.ro va prezenta pe larg acest caz uluitor de licitatie cu dedicatie pe o suma astronomica. Este insa doar un exemplu din sute posibile. Dovada vie ca bugetele publice au devenit tinta a doua zi dupa adoptarea pachetului de OUG-uri care netezesc calea furtului cu acte in regula.
Alte modificari pregatesc dezincriminarea scurgerilor de informatii in organizarea unei licitatii, prin urmare alesii locali urmeaza sa fie acoperiti si in acest punct.
Ansamblul
de OUG-uri emis in prima luna de guvernare indica amploarea
premeditarii.
Romania urmeaza sa se transforme intr-o tara a jafului
legalizat, in care primarii, sefii de consilii judetene si ministri nu
mai risca mai nimic pentru deciziile adoptate. Dragnea si PSD amaneteaza
viitorul tarii, chiar daca gestul lor ne condamna la subdezvoltare si
saracie garantata.Toate aceste prevederi se regasesc intr-o Ordonanta de Urgenta (OUG 9/2017), ingropate intre alte zeci de articole care se refera la cu totul alte chestiuni. Pentru a naviga mai usor prin hatisul ordonantei, mergeti direct la articolul 7, alineatul 3.
Acolo gasiti in doua randuri tot dezastrul descris mai sus, suspendarea restrictiilor la cheltuieli bugetare pana la 1 ianuarie 2018. E o metoda rafinata in timp de guverne si Parlamente succesive: ascunderea ororilor legislative intr-o mare de prevederi benigne.Ordonanta a fost semnata de premierul Sorin Grindeanu, de vicepremierul Sevil Shhaideh si de mai multi ministri din cabinet.
Aceasta ordonanta trebuie si ea atacata si abrogata inainte sa sa ne trezim cu totii datori vanduti pe un deceniu de azi inainte.
MECANISMUL TICALOSIEI : CONSECINTE SI SOLUTII
Sa iesim din anomie si sa spunem lucrurilor pe nume!
Va prezint mecanismul cunoscut de toata lumea si acceptat ca fiind normal si logic.
Te faci membru de partid bazandu-te pe niste relatii sau cedand solicitarilor si promisiunilor unor membri mai vechi, schimband de obicei niste bani cu posibilitatea de a face mai multi bani.
De obicei ai verificat ca oamenii sunt seriosi si ca ceilalti ( de alte orientari politice ) nu sunt pentru ca ti-au rezolvat o “problema “ sau mai multe cu un mic trafic de influenta la un coleg de partid sau la un functionar aservit, numit de catre ei.
In realitate problema ti-au creat-o chiar ei sau sistemul pentru ca de principiu nimeni nu stie si mai ales nu vrea sa adauge valoare in mod real, ci vrea sa puna piedici si bariere ca sa poata exersa senzatia de putere pe bani nemunciti. Ei cred ca asta e semn de maxima inteligenta.
Accezi pana la liste si contribui greu ca sa iti obtii locul.
Cine nu are banii pentru asta promite supunere si devotament in executia ordinelor fara cracnire daca sunt numiti in orice functie, de obicei se negociaza targeturile de incasari si plati in functie de post si perspective.
Ce posturi sunt disponibile pentru aservitii total la idealurile grupului ?
Toate: functionar in guven, primarii, prefecturi, banci, management ( mai ales ca avem nenumarate garnituri de manageri priceputi la toate, fiecare garnitura cu culoarea ei politica ), secretara, sofer, in justitie, in politie, in servicii, in procuratura, in ANAF sau conex (executori, administratori judiciari ,etc ).
Toate sunt valabile, la orice noua schimbare pentru ca partidele si oamenii fura pe rand si sunt corecti in a respecta legile nescrise : legea impartirii si omerta.
Structura este birocratica, piramidala si functioneaza mai bine decat orice institutie a statului sau orice companie. Principiul este de Multi Level Marketing specializat pe hotie.
Instrumentele folosite : trafic de influenta, ordin, santaj si represalii.
Represaliile sunt interesante : nu ti se platesc banii dar nici nu poti sa gasesti dreptate in instanta, politie sau procuratura pana nu inveti legea impartirii si nu te supui.
Daca nu dai si faci scandal rezulta alte dosare si alte lovituri din directii pe care nu le poti prevedea.
Mai ales ca legea prevede ca ofiterii din servicii sub acoperire pot sa instige fara consecinte, sa isi faca fundatii, firme si sa foloseasca mijloace ilegale pentru a deveni posesorii activelor sau afacerilor unor firme de succes care dintr-o data falimenteaza cu ajutorul sistemului.
Cati oameni de afaceri au auzit propunerea : ne dai noua 80-90% si merge treaba ?
Cati au ras si n-a mai mers treaba sau au intrat in puscarie cand nu au mai cotizat ?
In plus multe din legi sunt deja absurde si se aplica de o buna perioada de timp ( merita o analiza exhaustiva ulterior ) ca bariere si aparatura de smantanit.
Cum ajungi la putere ?
Partidul negociaza si promite prin liderii fiecarui participant o bucata de os si nu uita pentru ca legea de baza este legea impartirii sa dea si victimelor , adica alegatorilor, o nimica toata ( marire de salariu, pensie, siguranta locului de munca, putere mai mare , etc ) .
Astfel toata lumea se mobilizeaza si convinge frati , cumnati , cuscri si cunostinte ca daca voteaza ce trebuie o sa fie bine pentru ca militantul e prins in sistem.
Si intr-o anomie stranie cei multi si consecventi sacrifica viitorul copiilor lor si voteaza ce trebuie : pe castigatori.
Mecanismul decizional este simplu : nimeni nu vrea munca onesta si demna, ci rezultate rapide pe cai scurte.
Iar liderii si Partidul se tin de cuvant pentru ca hotii sunt corecti intre ei : dau tot ce au promis celor carora sunt cu ei.
De unde dau ?
Din venituri viitoare de la contribuabilii corecti.
Exista o problema : contribuabilii ( cei care adauga valoare reala, nu platitorii de taxe – functionarii platesc taxe din contributia noastra ) sunt pe cale de disparitie.
Ce trebuie facut : elaborata o politica economica in care noii antreprenori (copii celor din sistem) sa poata fi ajutati sa deschida noi afaceri cu 44 000 Euro si eventual sa ii angajeze pe antreprenorii falimentati la ei in firme noi si lucitoare, fara de griji si reponsabilitati, sa preia afacerile si activele si sa faca ei bine tarii, sa construiasca un capitalism comunist si autocrat nou si perfectionat.
Ce fac parintii si liderii partidelor : asa cum au promis sustinatorilor si celor cu care s-au asociat, se tin de cuvant .
Clasa politica s-a saturat sa mai fie in ilegalitate are nevoie de legi ca sa nu ii mai deranjeze nimeni.
In saracia si bezna mintii lor, ca si in mintea alegatorului, este un singur gand : am fost alesi, putem sa facem orice vrem noi fara consecinte.
Iar sustinatorii isi vad de treaba lor, adica sustin pana la capat.
Sa ii lasam sa isi faca treaba ca de aceea i-am ales.
Concret sa analizam de ce Guvernul face ce i se cere si cine ii cere aceste lucruri si cine este de fapt responsabil pentru deviatiile aberante de la orice norma morala si sociala chiar si in anomie.
Membrii din Guvern si din structuri au promis executie fara comentarii pentru obtinerea pozitiilor.
Asa au facut si liderii Domnii Dragnea si Tariceanu : au promis sustinatorilor parlamentari si alegatorilor, in baza intelegerilor anterioare alegerilor, decizii imediate care sa confirme buna lor credinta si adeziunea totala la un sistem mafiot extrem de bine organizat care nu iarta niciodata si isi atinge intotdeauna scopurile.
Ei vor sa isi consolideze pozitiile de lideri si de aceea forteaza o pozitie ferma a Guvernului, indiferent de cat de aberante sunt aceste decizii.
Unde se inseala ?
La sutinere ! Nu au sustinerea totala, mai sunt si oameni care isi dau seama ca derapajele sunt aberante si ca ei au pierdut uzul ratiunii : ei vor sa dea legi care sa ii scape pe toti imediat si sa li se permita sa fure in deplina legalitate.
Pe scurt, considera ca Romania cu tot ce are li se cuvine de drept si este chiar a lor si atunci, pe cale de consecinta a unei decizii logic politice trebuie si legiferat acest lucru.
Iar cine se opune este clar dusmanul poporului .
Nu mai vorbim de dusmanii cu flori, chitari si cantece din Piata Victoriei.
Clar vor sa tipareasca salam cu soia cu iz de marihuana si sa destabilizeze pozitia legal castigata de putere si confirmata de alegatori.
Doamna Norica Nicolai are dreptate : e un Guvern legal constituit si ales si asta trebuie sa faca sa dea Ordonante de Urgenta asa cum au jurat sefilor lor ca o sa o faca.
Numai ca toata lumea a uitat de o alta logica a mecanismelor democratiei :
Parlamentul , daca sustine Guvernul si nu are o pozitie oficiala ferma impotriva acestor OUG, nu mai are obiectul muncii, nu mai e nevoie de parlamentari.
Exista un Guvern care face ce spun Domnii Dragnea si Tariceanu asa ca acestia trebuie sa isi dea demisia imediat din functiile de Presedinti la Camera Deputatilor si la Senat.
Evident nu vor sa isi dea demisia de onoare si este corect .
Dansii nu au onoare .
Trebuie demisi de vointa populara astfel incat sa nu mai auzim numele lor vreodata .
Ori sa ii demita partidele lor daca vor sa existe in viitor.
Daca nu, sa dispara si PSD si ALDE in neantul si nimicnicia rusinii lor !
Prin lipsa oficiala de pozitie, Parlamentul se autodesfiinteaza.
Sunt 3 cai :
- declararea unei pozitii oficiale a Parlamentului impotriva acestor OUG, Domnul Dragnea ar trebui sa uite ca este Presedinte PSD si ca da ordine la Guvern si sa isi faca treaba pentru care il platim ca Presedinte al Camerei Deputatilor si anume sa protesteze oficial impotriva initiativei Guvernului.
La fel si Domnul Tariceanu, pentru ca altfel Parlamentul nu mai are logica si nu mai vrem ca din contributiile noastre sa platim o structura mafiota care sa fure si sa abuzeze poporul.
- daca nu isi dau demisia si Parlamentul nu are o pozitie oficiala impotriva oricaror OUG care legifereaza coruptia, solutia este declararea starii de urgenta si alegeri anticipate deoarece este evident ca parlamentarii puterii sunt corupti si vor sa scape de justitie cu aceste OUG-uri.
- daca totusi aceste masuri au fost popularizate in alegeri de catre PSD si ALDE si liderii PSD si ALDE sprijiniti total de partide nu fac decat sa isi duca programul la indeplinire, iar pentru acest obiectiv au sustinerea neconditionata a 3 milioane de alegatori, atunci solutia este razboiul civil.
Asadar cred ca trebuie sa ne concentram pe reactia Parlamentului si sa le cerem fara echivoc parlamentarilor sa rezolve imediat situatia printr-o pozitie ferma fata de Guvern si sa ceara imediat demisia celor doi Presedinti, aici fiind adevarata problema si adevaratii papusari ai unui Guvern care nu demonstreaza decat ca e loial si obedient, calitati care in mod normal ar fi apreciate corect si chiar ar trebui recompensate.
Dar nu daca sunt in slujba raului si fac rau neamului, chiar cu jena si rusine!
Ar trebui mutata locatia la Parlament !
Este urgent si important sa actionam acum impotriva acestor ignoranti, unii eruditi cum e Domnul Melescanu, pentru ca rusinea unor astfel de conflicte va bantui viitorul Romaniei ca un nor atomic zeci de ani.
Pe linia de producţie a Institutului s-au aflat medicamente precum cantastimul (stimulator al capacității de apărare a organismului, cu rezultate în unele forme de cancer, şi polidinul, care putea oferi rezistenţa împotriva unora dintre infecţii), dar și alte aproape 400 preparate. Producţia de vaccinuri a funcţionat neîntrerupt, imunizând milioane de români de-a lungul istoriei sale.
Kovesi: Protocolul DNA-SRI a fost aplicat şi în perioada lui Daniel Morar
Laura Codruţa Kovesi a declarat, marţi, că protocolul de colaborare semnat în 2009 cu SRI s-a aplicat şi în perioada când Daniel Morar a condus DNA, procurorul-şef DNA actual precizând că Morar nu a denunţat că ar fi fost ceva ilegal în ceea ce priveşte documentul.
Mai mulţi magistraţi şi politicieni au reacţionat după desecretizarea protocolului din 2009 dintre Parchetul General şi SRI, preşedintele UNJR Dana Gîrbovan, declarând că acesta încalcă normele constituţionale de bază şi că gravitatea acţiunilor este cutremurătoare. Deputatul USR Lucian Stanciu-Viziteu, membru în Comisia de control al SRI, a cerut, vineri, CSM să analizeze dacă protocolul încheiat în 2009 între SRI şi Parchetul General conţine elemente nelegale sau dacă afectează independenţa justiţiei. Preşedintele Consiliului Naţional al ALDE, europarlamentarul Norica Nicolai, a afirmat, vineri, că protocolul SRI-PG „este total în afara legii” şi că se confirmă implicarea Serviciului Român de Informaţii în urmărirea penală – ceea ce este profund ilegal. Fostul ofiţer SRI, Daniel Dragomir, a declarat însă că singura reacţie este depunerea unei plângeri penale naţionale pe numele Laurei Codruţa Kovesi, Florian Coldea, George Maior şi Tiberiu Niţu, semnatarii documentului.
Tăriceanu a girat în 2005, ca premier şi vicepreşedinte al CSAT, un protocol semnat între Parchetul General şi SRI! Javra nu suflă un cuvânt despre el! Liderul ALDE, Călin Popescu Tăriceanu, fost premier în perioada 2005 – 2008 și vicepreședinte al CSAT, a girat în 2005 un protocol de colaborare între Parchetul General şi Serviciul Român de Informaţii. Informaţia vine pe fondul criticilor dure aduse de Tăriceanu protocolului din 2009 dintre aceleaşi instituţii. Fostul premier nu a denunţat niciodată vechiul protocol din 2005 şi nici nu a cerut desecretizarea lui, aşa cum a făcut-o în cazul protocolului din 2009, dezvăluie G4Media.ro.
„Ministerul Public şi Departamentul Naţional Anticorupţie au încheiat protocoale de cooperare cu toate structurile care au atribuţii informative în vederea gestionării şi valorificării eficiente a informaţiilor privind faptele de corupţie (Serviciul Român de Informaţii, Serviciul de Informaţii Externe, Direcţia Generală de Informaţii a Apărării, Direcţia de Informaţii şi Protecţie Internă a Ministerului Administraţiei şi Internelor, Inspectoratul General al Poliţiei Române), precum şi cu alte instituţii care au atribuţii în acest domeniu (Banca Naţională a României, Oficiul Naţional pentru Prevenirea şi Combaterea Spălării Banilor, Autoritatea Naţională de Control, Garda Financiară, Comisia Naţională de Valori Mobiliare)», se arată în raportul CSAT pe 2005 publicat pe site-ul Președinției.
http://www.mediafax.ro/social/reactii-dure-dupa-desecretizarea-protocolului-sri-pg-17113599
Sa iesim din anomie si sa spunem lucrurilor pe nume!
Va prezint mecanismul cunoscut de toata lumea si acceptat ca fiind normal si logic.
Te faci membru de partid bazandu-te pe niste relatii sau cedand solicitarilor si promisiunilor unor membri mai vechi, schimband de obicei niste bani cu posibilitatea de a face mai multi bani.
De obicei ai verificat ca oamenii sunt seriosi si ca ceilalti ( de alte orientari politice ) nu sunt pentru ca ti-au rezolvat o “problema “ sau mai multe cu un mic trafic de influenta la un coleg de partid sau la un functionar aservit, numit de catre ei.
In realitate problema ti-au creat-o chiar ei sau sistemul pentru ca de principiu nimeni nu stie si mai ales nu vrea sa adauge valoare in mod real, ci vrea sa puna piedici si bariere ca sa poata exersa senzatia de putere pe bani nemunciti. Ei cred ca asta e semn de maxima inteligenta.
Accezi pana la liste si contribui greu ca sa iti obtii locul.
Cine nu are banii pentru asta promite supunere si devotament in executia ordinelor fara cracnire daca sunt numiti in orice functie, de obicei se negociaza targeturile de incasari si plati in functie de post si perspective.
Ce posturi sunt disponibile pentru aservitii total la idealurile grupului ?
Toate: functionar in guven, primarii, prefecturi, banci, management ( mai ales ca avem nenumarate garnituri de manageri priceputi la toate, fiecare garnitura cu culoarea ei politica ), secretara, sofer, in justitie, in politie, in servicii, in procuratura, in ANAF sau conex (executori, administratori judiciari ,etc ).
Toate sunt valabile, la orice noua schimbare pentru ca partidele si oamenii fura pe rand si sunt corecti in a respecta legile nescrise : legea impartirii si omerta.
Structura este birocratica, piramidala si functioneaza mai bine decat orice institutie a statului sau orice companie. Principiul este de Multi Level Marketing specializat pe hotie.
Instrumentele folosite : trafic de influenta, ordin, santaj si represalii.
Represaliile sunt interesante : nu ti se platesc banii dar nici nu poti sa gasesti dreptate in instanta, politie sau procuratura pana nu inveti legea impartirii si nu te supui.
Daca nu dai si faci scandal rezulta alte dosare si alte lovituri din directii pe care nu le poti prevedea.
Mai ales ca legea prevede ca ofiterii din servicii sub acoperire pot sa instige fara consecinte, sa isi faca fundatii, firme si sa foloseasca mijloace ilegale pentru a deveni posesorii activelor sau afacerilor unor firme de succes care dintr-o data falimenteaza cu ajutorul sistemului.
Cati oameni de afaceri au auzit propunerea : ne dai noua 80-90% si merge treaba ?
Cati au ras si n-a mai mers treaba sau au intrat in puscarie cand nu au mai cotizat ?
In plus multe din legi sunt deja absurde si se aplica de o buna perioada de timp ( merita o analiza exhaustiva ulterior ) ca bariere si aparatura de smantanit.
Cum ajungi la putere ?
Partidul negociaza si promite prin liderii fiecarui participant o bucata de os si nu uita pentru ca legea de baza este legea impartirii sa dea si victimelor , adica alegatorilor, o nimica toata ( marire de salariu, pensie, siguranta locului de munca, putere mai mare , etc ) .
Astfel toata lumea se mobilizeaza si convinge frati , cumnati , cuscri si cunostinte ca daca voteaza ce trebuie o sa fie bine pentru ca militantul e prins in sistem.
Si intr-o anomie stranie cei multi si consecventi sacrifica viitorul copiilor lor si voteaza ce trebuie : pe castigatori.
Mecanismul decizional este simplu : nimeni nu vrea munca onesta si demna, ci rezultate rapide pe cai scurte.
Iar liderii si Partidul se tin de cuvant pentru ca hotii sunt corecti intre ei : dau tot ce au promis celor carora sunt cu ei.
De unde dau ?
Din venituri viitoare de la contribuabilii corecti.
Exista o problema : contribuabilii ( cei care adauga valoare reala, nu platitorii de taxe – functionarii platesc taxe din contributia noastra ) sunt pe cale de disparitie.
Ce trebuie facut : elaborata o politica economica in care noii antreprenori (copii celor din sistem) sa poata fi ajutati sa deschida noi afaceri cu 44 000 Euro si eventual sa ii angajeze pe antreprenorii falimentati la ei in firme noi si lucitoare, fara de griji si reponsabilitati, sa preia afacerile si activele si sa faca ei bine tarii, sa construiasca un capitalism comunist si autocrat nou si perfectionat.
Ce fac parintii si liderii partidelor : asa cum au promis sustinatorilor si celor cu care s-au asociat, se tin de cuvant .
Clasa politica s-a saturat sa mai fie in ilegalitate are nevoie de legi ca sa nu ii mai deranjeze nimeni.
In saracia si bezna mintii lor, ca si in mintea alegatorului, este un singur gand : am fost alesi, putem sa facem orice vrem noi fara consecinte.
Iar sustinatorii isi vad de treaba lor, adica sustin pana la capat.
Sa ii lasam sa isi faca treaba ca de aceea i-am ales.
Concret sa analizam de ce Guvernul face ce i se cere si cine ii cere aceste lucruri si cine este de fapt responsabil pentru deviatiile aberante de la orice norma morala si sociala chiar si in anomie.
Membrii din Guvern si din structuri au promis executie fara comentarii pentru obtinerea pozitiilor.
Asa au facut si liderii Domnii Dragnea si Tariceanu : au promis sustinatorilor parlamentari si alegatorilor, in baza intelegerilor anterioare alegerilor, decizii imediate care sa confirme buna lor credinta si adeziunea totala la un sistem mafiot extrem de bine organizat care nu iarta niciodata si isi atinge intotdeauna scopurile.
Ei vor sa isi consolideze pozitiile de lideri si de aceea forteaza o pozitie ferma a Guvernului, indiferent de cat de aberante sunt aceste decizii.
Unde se inseala ?
La sutinere ! Nu au sustinerea totala, mai sunt si oameni care isi dau seama ca derapajele sunt aberante si ca ei au pierdut uzul ratiunii : ei vor sa dea legi care sa ii scape pe toti imediat si sa li se permita sa fure in deplina legalitate.
Pe scurt, considera ca Romania cu tot ce are li se cuvine de drept si este chiar a lor si atunci, pe cale de consecinta a unei decizii logic politice trebuie si legiferat acest lucru.
Iar cine se opune este clar dusmanul poporului .
Nu mai vorbim de dusmanii cu flori, chitari si cantece din Piata Victoriei.
Clar vor sa tipareasca salam cu soia cu iz de marihuana si sa destabilizeze pozitia legal castigata de putere si confirmata de alegatori.
Doamna Norica Nicolai are dreptate : e un Guvern legal constituit si ales si asta trebuie sa faca sa dea Ordonante de Urgenta asa cum au jurat sefilor lor ca o sa o faca.
Numai ca toata lumea a uitat de o alta logica a mecanismelor democratiei :
Parlamentul , daca sustine Guvernul si nu are o pozitie oficiala ferma impotriva acestor OUG, nu mai are obiectul muncii, nu mai e nevoie de parlamentari.
Exista un Guvern care face ce spun Domnii Dragnea si Tariceanu asa ca acestia trebuie sa isi dea demisia imediat din functiile de Presedinti la Camera Deputatilor si la Senat.
Evident nu vor sa isi dea demisia de onoare si este corect .
Dansii nu au onoare .
Trebuie demisi de vointa populara astfel incat sa nu mai auzim numele lor vreodata .
Ori sa ii demita partidele lor daca vor sa existe in viitor.
Daca nu, sa dispara si PSD si ALDE in neantul si nimicnicia rusinii lor !
Prin lipsa oficiala de pozitie, Parlamentul se autodesfiinteaza.
Sunt 3 cai :
- declararea unei pozitii oficiale a Parlamentului impotriva acestor OUG, Domnul Dragnea ar trebui sa uite ca este Presedinte PSD si ca da ordine la Guvern si sa isi faca treaba pentru care il platim ca Presedinte al Camerei Deputatilor si anume sa protesteze oficial impotriva initiativei Guvernului.
La fel si Domnul Tariceanu, pentru ca altfel Parlamentul nu mai are logica si nu mai vrem ca din contributiile noastre sa platim o structura mafiota care sa fure si sa abuzeze poporul.
- daca nu isi dau demisia si Parlamentul nu are o pozitie oficiala impotriva oricaror OUG care legifereaza coruptia, solutia este declararea starii de urgenta si alegeri anticipate deoarece este evident ca parlamentarii puterii sunt corupti si vor sa scape de justitie cu aceste OUG-uri.
- daca totusi aceste masuri au fost popularizate in alegeri de catre PSD si ALDE si liderii PSD si ALDE sprijiniti total de partide nu fac decat sa isi duca programul la indeplinire, iar pentru acest obiectiv au sustinerea neconditionata a 3 milioane de alegatori, atunci solutia este razboiul civil.
Asadar cred ca trebuie sa ne concentram pe reactia Parlamentului si sa le cerem fara echivoc parlamentarilor sa rezolve imediat situatia printr-o pozitie ferma fata de Guvern si sa ceara imediat demisia celor doi Presedinti, aici fiind adevarata problema si adevaratii papusari ai unui Guvern care nu demonstreaza decat ca e loial si obedient, calitati care in mod normal ar fi apreciate corect si chiar ar trebui recompensate.
Dar nu daca sunt in slujba raului si fac rau neamului, chiar cu jena si rusine!
Ar trebui mutata locatia la Parlament !
Este urgent si important sa actionam acum impotriva acestor ignoranti, unii eruditi cum e Domnul Melescanu, pentru ca rusinea unor astfel de conflicte va bantui viitorul Romaniei ca un nor atomic zeci de ani.
Suntem datori copiilor nostri sa ne trezim, sa ne cerem si sa ne impunem
dreptul la o viata normala fara abuzuri si coruptie !
Nu suntem victime !
Noi, cei care vrem sa traim liber, demn si onest, sa muncim cu speranta
unui viitor mai bun in tara noastra. Noi suntem Poporul Roman !
Cel mai mare institut de seruri și vaccinuri din România şi din Europa de Sud-Est inchis din lipsă de bani , in timp ce pentru panselute se cheltuiesc sute de milioane de euro in fiacare an !???
Legea vaccinării obligatorii este in folosul copiilor ?
De ce crede-ți că au distrus cu buna știință Institutul Cantacuzină și Antibiotice Iași ?
Scandalul Protocoalelor !
Kovesi: Protocolul DNA-SRI a fost aplicat şi în perioada lui Daniel Morar
Laura Codruţa Kovesi a declarat, marţi, că protocolul de colaborare semnat în 2009 cu SRI s-a aplicat şi în perioada când Daniel Morar a condus DNA, procurorul-şef DNA actual precizând că Morar nu a denunţat că ar fi fost ceva ilegal în ceea ce priveşte documentul.
Mai mulţi magistraţi şi politicieni au reacţionat după desecretizarea protocolului din 2009 dintre Parchetul General şi SRI, preşedintele UNJR Dana Gîrbovan, declarând că acesta încalcă normele constituţionale de bază şi că gravitatea acţiunilor este cutremurătoare. Deputatul USR Lucian Stanciu-Viziteu, membru în Comisia de control al SRI, a cerut, vineri, CSM să analizeze dacă protocolul încheiat în 2009 între SRI şi Parchetul General conţine elemente nelegale sau dacă afectează independenţa justiţiei. Preşedintele Consiliului Naţional al ALDE, europarlamentarul Norica Nicolai, a afirmat, vineri, că protocolul SRI-PG „este total în afara legii” şi că se confirmă implicarea Serviciului Român de Informaţii în urmărirea penală – ceea ce este profund ilegal. Fostul ofiţer SRI, Daniel Dragomir, a declarat însă că singura reacţie este depunerea unei plângeri penale naţionale pe numele Laurei Codruţa Kovesi, Florian Coldea, George Maior şi Tiberiu Niţu, semnatarii documentului.
Tăriceanu a girat în 2005, ca premier şi vicepreşedinte al CSAT, un protocol semnat între Parchetul General şi SRI! Javra nu suflă un cuvânt despre el! Liderul ALDE, Călin Popescu Tăriceanu, fost premier în perioada 2005 – 2008 și vicepreședinte al CSAT, a girat în 2005 un protocol de colaborare între Parchetul General şi Serviciul Român de Informaţii. Informaţia vine pe fondul criticilor dure aduse de Tăriceanu protocolului din 2009 dintre aceleaşi instituţii. Fostul premier nu a denunţat niciodată vechiul protocol din 2005 şi nici nu a cerut desecretizarea lui, aşa cum a făcut-o în cazul protocolului din 2009, dezvăluie G4Media.ro.
„Ministerul Public şi Departamentul Naţional Anticorupţie au încheiat protocoale de cooperare cu toate structurile care au atribuţii informative în vederea gestionării şi valorificării eficiente a informaţiilor privind faptele de corupţie (Serviciul Român de Informaţii, Serviciul de Informaţii Externe, Direcţia Generală de Informaţii a Apărării, Direcţia de Informaţii şi Protecţie Internă a Ministerului Administraţiei şi Internelor, Inspectoratul General al Poliţiei Române), precum şi cu alte instituţii care au atribuţii în acest domeniu (Banca Naţională a României, Oficiul Naţional pentru Prevenirea şi Combaterea Spălării Banilor, Autoritatea Naţională de Control, Garda Financiară, Comisia Naţională de Valori Mobiliare)», se arată în raportul CSAT pe 2005 publicat pe site-ul Președinției.
"Apreciem desecretizarea Protocolului SRI - Parchetul General - adevărul trebuie să iasă la suprafaţă ! Vom aprecia continuarea procesului de desecretizare!", a scris, vineri, Tudorel Toader, pe Facebook.
Şi preşedintele UNJR, judecătorul Dana Gîrbovan, a transmis, pe Facebook, că protocolul încheiat între Parchetul General şi SRI încalcă normele constituţionale de bază şi că aspectele prevăzute în acest document sunt „cutremurătoare”, aspect constatat chiar şi de cei fără studii juridice.
http://www.mediafax.ro/social/reactii-dure-dupa-desecretizarea-protocolului-sri-pg-17113599
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu